Зазвичай, участь у дослідженні беруть не всі респонденти. Причинами можуть бути особисті мотиви або просто неграмотний дизайн опитування. У цій статті ми пропонуємо вам дев’ять порад, як зменшити кількість респондентів, що не бажають брати участь у вашому дослідженні.
- Зробіть опитування якомога коротшим. Якщо опитування занадто довге і вимагає багато часу, респонденти дуже часто припиняють заповнювати анкету на середині або взагалі відмовляються від участі.
- Опитування має бути створене професійно. Намагайтеся скласти логічну послідовність питань із різних груп. Розділіть питання за темами. Якщо групи дуже відрізняються одна від одної, розпочинайте кожну групу ввідним реченням. Наприклад: «Наступні питання допоможуть нам дізнатися вашу думку про асортимент блюд».
- Пропонуйте респондентам винагороду. Наприклад, ви проводите дослідження задоволеності вашим рестораном. У цьому випадку найдоцільніше, щоб винагорода стосувалася вашого закладу, як-от купон зі знижкою або безкоштовний обід.
- Вірно визначайте цільових респондентів. Відправляти опитування для оцінки задоволеності веб-сайтом респондентам, які не зареєстровані на ньому та не користуються ним, дуже нелогічно. У такій ситуації результати дослідження можуть бути некоректними та ненадійними.
- Запевніть респондентів у анонімності опитування. Це надзвичайно важливо, особливо коли анкета містить питання особистого характеру, як-от про демографічні дані. Якщо анонімність гарантована не буде, респонденти можуть відмовитися від участі в опитуванні.
- Поясніть, як це дослідження вплине безпосередньо на респондентів. Наприклад: «Ця інформація допоможе нам покращити якість послуг і зробити ваше перебування в ресторані ще приємнішим».
- Не перебільшуйте актуальність і мету дослідження. Чим реалістичніше воно виглядатиме, тим більше мотивації буде у респондентів взяти у ньому участь.
- Дайте респондентам чіткі інструкції із заповнення анкети, а також контактні дані для коментарів і запитань. Таким чином опитування стане ще зрозумілішим для респондентів і зменшиться кількість відмов в участі через його неясність.
- Слідкуйте за співвідношенням між респондентами, які взяли участь у дослідженні, й тими, що відмовилися. Доцільно надіслати анкету ще раз через певний час. Деякі респонденти могли не отримати, не побачити або просто забути заповнити її.