Сім способів використання онлайн-опитувань для успішного маркетингу

Якщо компанія пропонує товари або надає послуги, їй буде важливо дізнатися, чи задоволені її клієнти, чи хотіли б вони придбати товари або послуги знову, а якщо ні — то чому. Онлайн-технології дозволяють нам швидко й ефективно дізнаватися думку та очікування споживачів. Маркетингові дослідження, у свою чергу, допомагають покращувати методи та стратегії освоєння ринку.

Перш за все слід пояснити, що маркетинг не є синонімом «зв’язків із громадськістю» та передбачає не лише публікацію рекламних оголошень. Маркетинг охоплює все, що пов’язане із виведенням продукту чи послуги на ринок, а саме: дослідження звичок і попиту споживачів, аналіз потреб покупців, розсилку повідомлень потенційним і реальним клієнтам, вивчення факторів, що впливають на ціни, розробку продукції тощо, а якщо вірити деяким людям — то й створення потреб споживачів!

Тож як може онлайн-дослідження ринку допомогти маркетологам?

Розуміння споживачів (демографічні характеристики). Майже кожен комерсант впевнений, що знає своїх клієнтів. Та чи це дійсно так? Скажімо, ми виготовляємо шампунь проти лупи. Тож як ми можемо бути впевнені, що більшість покупців — це 40-річні чоловіки? Можливо, основна аудиторія для цього продукту — це дівчата-школярки? Відповідь на це питання матиме величезний вплив на стратегію подальшого розвитку продукту та його подачу.

Знати своїх споживачів означає краще розуміти їхні потреби. Таким чином, людина або компанія, що створює продукт/послугу, може визначити нові напрямки для розширення бази клієнтів. За допомогою онлайн-опитувань будь-яка організація може швидко й легко отримати корисну інформацію про те, як до неї ставляться її клієнти.

Насправді, цю інформацію можна отримати при проведенні будь-якого дослідження (як-от телефонні опитування, інтерв’юери в крамницях тощо). Але веб-опитування відрізняються від решти, тому що дозволяють збирати дані набагато швидше, до того ж через відсутність посередників знижуються витрати, а прямий контакт допомагає дізнаватися думки респондентів «з перших вуст».

Серед користувачів, покупців і прихильників можна проводити веб-опитування, щоб скласти їхній демографічний профіль. У такому дослідженні збирають дані про вік, стать, освіту, інтереси, про те, як люди користуються продуктом/послугою, та їхні враження.

Сприйняття продукту (відгуки). За допомогою веб-досліджень можна дізнатися, які товари більше до вподоби споживачам, а які менше, й, що важливіше, чому. Онлайн-дослідження допомагають визначити важливі деталі й тенденції. Наприклад, наші розкішні серветки подобаються потенційним покупцям, але продажі йдуть погано. Тож у чому причина?

Веб-дослідження дозволить дізнатися думку споживачів від них самих. Це допоможе компаніям зрозуміти, як грамотно реагувати на вимоги й очікування клієнтів. А це, у свою чергу, покращує задоволеність користувачів, будує фундамент для їхньої лояльності та приваблює нових клієнтів.

Що саме робить веб-опитування такими корисними? Для цього є кілька причин: вони проходять в мережі інтернет, дозволяють отримати відгуки безпосередньо від респондентів, а також швидко й ефективно приймати рішення. Наприклад, якщо користувачів обурює, як до них ставляться працівники з відділу клієнтської підтримки, ми встигаємо вжити заходів ще до кінця робочого дня, доки кількість ображених клієнтів не зросла.

Впізнаваність, імідж, бренд. Менеджери будь-якого рівня мають щоденно вирішувати безліч питань і тому в однаковому ступені ризикують втратити реальну картину позицій свого бренду «на мапі світу». Що уявляють собі люди, коли чують назву компанії? Що перше спадає на думку, коли вони чують назву товару? У великих корпораціях є цілі відділи, які працюють над питанням: «Які асоціації виникають у користувачів при погляді на логотип або сам продукт?». Наприклад, коли людина бачить червоні різдвяні вантажівки, прикрашені гірляндами, він/вона відразу уявляє пляшку знайомої форми з коричневим напоєм.

Коли справа стосується іміджу та асоціацій, однією з найцінніших функцій веб-сайту eSurvey.com.ua можна вважати використання зображень. Програму розроблено таким чином, щоб ви могли попросити респондентів поглянути на кілька зображень і вибрати одне з них. Приміром, ми хочемо дізнатися, чи асоціюють споживачі форму упаковки нашого продукту із самим продуктом. Для цього ми можемо показати їм кілька типів упаковки й попросити знайти «вірну».

Аналіз конкурентів. У прагненні отримати найкращий товар/послугу за найвигіднішою ціною споживачі дуже швидко знаходять найдешевшого постачальника та переходять на нього. Поява нового конкурента може сколихнути ринок на кілька днів. Протягом цього часу «старожили ринку» можуть навіть і не здогадуватися про цього нового гравця та його успіх. У таку несподівану ситуацію може потрапити будь-яка компанія, тому важливо «тримати руку на пульсі» й регулярно аналізувати конкурентів.

Використання графічного матеріалу — логотипів, упаковки, зображень деталей продукції крупним планом — може стати вашим безцінним союзником в ході аналізу конкурентів. Вебсайт eSurvey.com.ua надає широкі можливості для роботи із графікою: від отримання оцінок і думок про зображення до додавання зображень у кожну відповідь.

Тестування концепцій. За допомогою онлайн-опитувань можна протестувати нові ідеї та концепції. Це дає змогу відділові маркетингу дізнатися реакції споживачів на новий продукт, бренд, концепцію або ідею ще до їх впровадження на ринку. Так ви можете оперативно й легко вдосконалити продукцію та визначати потенційні проблеми або недоліки.

Маркетологи можуть представити респондентам фото або зображення з новим логотипом і дізнатися їхню реакцію. Таким же чином можна презентувати графічні та рекламні матеріали, щоб зрозуміти, як аудиторія відреагує на кампанію. Або вони можуть запитати в респондентів, які думки, почуття та асоціації в них виникають, коли вони бачать певне зображення.

Ціноутворення. Кінцева ціна продукції або послуги головним чином зумовлюється її початковою вартістю. На ринку існують бізнес-системи (як-от планування ресурсів підприємства), що допомагають грамотно підходити до цього питання. Проте, існують певні ринкові фактори, які має враховувати кожен постачальник. Ціни на продукцію конкурентів падають? Під час свят попит підвищується? Приходить сезон економічного «охолодження», і люди зменшують свої витрати? Щоб правильно сформувати ціну на продукт, необхідно постійно відстежувати тенденції на ринку.

Реклама, зв’язки зі ЗМІ, кампанії. Збільшення об’єму продажів — це справжня відрада для кожного виробника, але іноді не зовсім ясно, що стало причиною успіху або невдачі. Скажімо, ми володіємо магазином, де в листопаді продажі телевізорів незвично зросли. Причина в наближенні святкового періоду або в нещодавній рекламній кампанії?

Веб-опитування — це ефективний спосіб дізнатися про вплив усіх рекламних заходів, щоб чітко розуміти, наскільки продуктивно працює наш відділ зв’язків із громадськістю. Навіть якщо кампанія провалилася, чи не буде корисним знати причину?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *