Як писати вступ та інструкції до опитувань

Вступ та інструкції — не менш важливий аспект опитування, ніж складання та формулювання його питань. Деякі респонденти можуть вирішити не брати участі у вашому дослідженні, якщо вони не отримають чіткої інформації про його мету, спосіб збору даних або вказівок щодо заповнення анкети. Тому рекомендуємо починати кожне опитування вступом та інструкціями.

Вступ до опитування — це короткий опис, який містить таку інформацію:

  • Мета дослідження.
  • Хто проводить дослідження? Слід надати контакту інформацію, щоб респонденти могли зв’язатися з вами, якщо в них виникнуть питання або проблеми.
  • Як дослідження вплине на респондентів? Якщо за участь передбачається винагорода, обов’язково зазначте це. Це стане додатковою мотивацією для респондентів прийняти участь у дослідженні.
  • Конфіденційність і використання зібраної інформації. Якщо анкета містить запитання приватного характеру, як-от про демографічні дані, слід запевнити респондентів у конфіденційності їхньої інформації. У протилежному випадку велика кількість респондентів відмовиться від участі у дослідженні.
  • Скільки часу займе проходження опитування?

Якщо взяти за приклад наш шаблон опитування «Задоволеність клієнтів ресторану», вступ до нього виглядатиме так:

«Дякуємо за участь в опитуванні ресторану «X»! Ваша думка надзвичайно важлива для нас і допоможе нам покращити якість сервісу в нашому ресторані.

Проходження опитування займе приблизно 10 хвилин. Інформація, надана вами, буде повністю анонімною. Після проходження опитування ви автоматично отримаєте на електронну пошту купон зі знижкою 50 % на вечерю для двох.

У разі будь-яких запитань або проблем із проходженням опитування, звертайтеся до нас.

Тел.: 12345

Ел. адреса: [email protected]»

В інструкціях до опитування мають бути короткі вказівки про його проходження, а також допоміжні рекомендації на деяких сторінках або в кінці опитування. Якщо дослідження носить специфічний характер і вимагає від респондента певних знань або підготовки, це також слід зазначити в інструкціях. Наприклад, результати дослідження, мета якого — дізнатися думку про новий мобільний додаток, можна враховувати лише в тому разі, якщо респонденти вже знайомі з цим додатком. Тож інструкції до опитування також можуть містити вказівки про те, як користуватися додатком. Якщо необхідна більш детальна інформація, вступ та інструкції до опитування можна помістити на окремі сторінки на початку анкети, щоб уникнути скупчення тексту в одному місці.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *