Дослідження ринку в цифрову еру

Дослідження ринку завжди було невід’ємним і важливим елементом у світі бізнесу. Від запуску нової продукції до визначення побажань кожного користувача стосовно ринку такої продукції, дослідження — це «очі та вуха» будь-якого відділу маркетингу.

Головний метод у дослідженнях ринку — це спілкування з людьми, які купують або могли б купити продукт/послугу. Мета такого спілкування — зібрати дані про уподобання й потреби потенційних споживачів, проаналізувати та використати отриману інформацію в інтересах нового продукту.

Успіх товару (або послуги) здебільшого залежить від того, як його сприймають реальні або потенційні споживачі/клієнти. Рішення людини придбати товар або послугу зумовлюється багатьма різноманітними факторами. Якщо компанія-виробник хоче успішно продавати свою продукцію, вона має знати, що це за фактори, як вони змінюються, від чого вони залежать і як вони впливають на споживачів. Тут на допомогу незмінно приходять маркетингові дослідження.

Час і місце більше не мають значення

Традиційний спосіб збору інформації для дослідження — це анкетування. Багато років тому вони проводилися особисто, віч-на-віч. Анкети роздруковували на папері у великій кількості екземплярів. Навчені інтерв’юери зустрічалися з людьми, ставили їм запитання зі списку та сумлінно вносили відповіді респондентів у бланки.

У «цифрову еру» описаний вище метод ефективно реалізовується завдяки цифровим технологіям: мобільним телефонам, планшетам та інтернету. Потенційним клієнтам більше не потрібно бути фізично присутніми в певному місці та в зазначений час. Тепер респонденти можуть проходити веб-опитування, коли їм це зручно. Місце також не має значення, адже користувач може відповідати на питання навіть у потягу або на пляжі, просто маючи при собі телефон чи планшет.

Особиста взаємодія між людьми також більше не є частиною цього рівняння, адже присутність і участь інтерв’юера в спілкуванні з респондентом може стати причиною відхилень або похибок, що у свою чергу може негативно вплинути на результати дослідження.

Швидкий і точний аналіз

Через прорив у технологічній галузі й вплив цифрової ери змінився не лише спосіб, яким збирають інформацію. Наступний етап передбачає аналіз зібраної інформації.

Колись дослідникам доводилося годинами рахувати кількість респондентів, які взяли участь у дослідженні, вручну вносити зібрану інформацію в комп’ютер і аналізувати результати, а сьогодні всі ці процеси відбуваються автоматично. Респондент сидить перед комп’ютером, клацає мишею на останню кнопку та «відправляє» анкету, а дослідницька система автоматично запам’ятовує його дані. Цей процес займає всього декілька мілісекунд.

Так само швидко й легко можна виконати аналіз файлу із накопиченими даними. Графіки у формі стовпчикових і кругових діаграм відображаються моментально. Сучасні вебсайти, такі як eSurvey.com.ua, швидко збирають відповіді, аналізують і надають підсумкові результати. У кінці дослідникові потрібно лише мати чітке розуміння того, що він шукає, й знайти підтвердження або спростування своєї гіпотези.

Крім того, комп’ютеризовані анкети та інтерв’ю дозволяють автоматично переносити дані між інформаційними системами, наприклад, з однієї програми в іншу. Це можливо в усіх «пристойних» технологіях завдяки наявності стандартизованих форматів. У цьому випадку кожен користувач може обрати будь-яку платформу, яку він вважає найбільш зручною та підходящою для його цілей.

Точність

У цифрову еру фізичний контакт, механічні введення та аналіз даних — майже забуті поняття. Це у свою чергу веде до зменшення впливу людського фактору, а отже й зниження ризику помилок. Автоматичні збір і обробка даних гарантують, що дослідження буде більш точним і надійним. Тобто висновкам із них точно можна довіряти.

Різноманіття каналів і зворотній зв’язок

Ми живемо в час так званих технологій Web 2.0, коли кожна людина може стати видавцем, блогером, автором… Усі можуть висловлювати свою думку та ділитися знаннями. Інтернет став безпрецедентною платформою, де можна публікувати, розповсюджувати й поширювати будь-яку інформацію та особисті погляди. А якщо до всього перерахованого вище додати мобільні технології та соціальні мережі, то здається, що будь-які користувачі мають доступ до будь-якого контенту в будь-якому місці та в будь-який час.

А це означає, що маркетологи можуть з легкістю охопити потенційних споживачів через велику кількість різноманітних каналів. Електронна пошта, корпоративні вебсайти, великі інтернет-портали, спеціалізовані вебсторінки з різноманітних тем, форуми для професіоналів і любителів, соціальні мережі та навіть сеанси відеоконференцій — усі ці інструменти представляють собою канали, через які відділи маркетингу можуть знайти потрібних респондентів, що підходять для певного дослідження.

Та, звичайно, таке різноманіття — це медаль, що має два боки. «Зворотній» бік медалі — це безкрає море інформації в мережі, яка динамічно змінюється, а «неофіційні» канали для збору відгуків іноді можуть створювати картину, що значно відрізняється від картини, отриманої через «офіційні» джерела. Тому маркетологи мають завжди бути обачними. Вони повинні бути пильними й мислити нестандартно. Щоб бути на одній хвилі зі споживачами, маркетологи мають повністю вловлювати «настрій» аудиторії, як через онлайн-опитування, так і з неофіційних джерел.

Переконайтеся самі, як легко й швидко проводити онлайн-дослідження ринку за допомогою цифрових технологій. Створіть своє власне унікальне дослідження на вебсайті eSurvey.com.ua та проаналізуйте зібрані дані завдяки вбудованій функції для створення звітів.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *